Dnes Vám místo klasického článku o dění na trhu nájemního bydlení přinášíme rozhovor s Patrikem Repiským, naším správcem. Úlohou správce je pečovat a přidělené portfolio, ukončovat nájemní vztahy a uzavírat nové, zastupovat vlastníka na prohlídkách nemovitostí, zodpovídat dotazy nájemců, řešit nestandardní situaci jako havárie a mnohem více.
Jak to vidí kolega Patrik? Dozvíte se v přepisu rozhovoru níže. Pojďme na otázky…
„Patriku, dobrý den, jak se dnes máte? (pozn. rozhovor začíná v 7:05 ráno :-)“
„Zdravím, Petře. Mám se dobře, ale nechtělo se mi vstávat – díky tomu, kdo objevil kávu – bez ní bych jen těžko fungoval takto brzo ráno.“☕️
„Přejdu hned k první otázce. Jak vlastně vypadá Váš běžný pracovní den?“
„Upřímně? Dalo by se říct, že hekticky. Každý den je naplněný a člověk se opravdu nenudí. Po příchodu do práce většinou vyřizuji emaily, které došly minulý den večer. Někdy je to na pár minut, někdy na několik hodin. Podstatnou část dne člověk stráví v terénu – na dohlídkách (kontrolách) nemovitostí, ale také na prohlídkách se zájemci o pronájem nebo u samotného předání či zpětvzetí nemovitosti.“
„Jak je tedy Váš pracovní den dlouhý, abyste vše stihl?“
„To se nedá říct. Do práce chodím většinou mezi 7. a 8. hodinou a končím někdy mezi 16. a 18.“
„Říkáte, že jste často v terénu, kolik najezdíte měsíčně kilometrů?“
„Hodně. Vzhledem k tomu, že ve svém portfoliu mám nemovitosti i v Praze, Klatovech, Plané u M.L. apod., tak se nájezd může pohybovat i nad 1 000 km měsíčně“
„Telefon Vám asi taky drnčí stále…“
„No…, denně si myslím, že mám tak kolem stovky hovorů, někdy více…“
„Jsou podle Vás aktuální ceny bytů k pronájmu přijatelné?“
„To je dobrá otázka. Jak se to vezme. Některé ano, některé ne. My se vždy snažíme navrhnout pronajímateli takové nájemné, aby dávalo smysl a nemovitost byla obsazena v rozumné době, rozumným nájemcem. Někteří pronajímatelé na to slyší, někteří mají velké oči…“
„Velké oči, jak to myslíte?“
„Tak, že mají představu o výši nájemného, která si dovolím tvrdit, že je přehnaná, obzvláště v dnešní době. Na to by se dalo povídat hodiny“
„Dobře, pojďme dál. Kde se rychleji pronajme byt – v novostavbě, nebo ve starších panelových domech?“
„Záleží na zájemcích o danou nemovitost. Každý hledá něco jiného a má jiné nároky a možnosti, ale trochu bych se přikláněl k těm starším zástavbám. Jsou jednoduše levnější“
„Jaký největší problém jste zatím řešil?“
U firmy jsem rok a půl a zatím téměř žádná extrémně kritická situace nenastala. Napadá mi jen jeden problém, který se stal v době nouzového stavu. V neděli večer mi volal nájemce, že mu přestal fungovat plynový kotel na vytápění a ohřev vody. Sehnat opraváře chvíli zabralo, ale vše se dalo rychle do pořádku“
„Co Vás na práci nejvíce baví?“
„Jsem rád, když se podaří najít dobrého nájemce, který je za nové bydlení vděčný a tím pádem je spokojený i pronajímatel. Lidé si toho váží a to potěší“
„Poslední otázka, co byste na své práci změnil?“
„Asi nic. Práce mě baví. Je to někdy zápřah a nebudu říkat, že to není náročné. Denně komunikujete s desítkami lidí různých povah a ne vždy všem vyhovíte. Pokud si ale člověk dobře rozplánuje svoji práci a s lidmi jedná otevřeně plus preferuje kvalitu nad kvantitou, práce dává smysl.“
„Patriku, díky za Váš čas“
„Díky za rozhovor“
To bychom měli. Dnes jsme vyzpovídali Patrika. Brzy se můžete těšit na další rozhovor a to s vedoucí kanceláře Gábinou.
19.06.2020